hétfő, március 24, 2008

A locsolás napja...

Korán reggel útrakeltem,
Sem nem ittam, sem nem ettem
Bejártam a fél világot
Kerestem sok szép virágot
A legszebbet most találtam
Hogy megöntözzem, alig várom !


A locsolás eredete részint a keresztelésre, másrészt arra a legendára utal, mely szerint a Jézus feltámadását hirdető jeruzsálemi asszonyokat vízzel akarták elhallgattatni, illetve a Jézus sírját őrző katonák vízzel öntötték le a feltámadás hírét vivő asszonyokat. A lányok, ha nem mentek maguk, akkor a legények erőszakkal is odacipelték őket. A vízzel való öntözés általánosságban, a termékenységvarázsláshoz is kapcsolódott. A két világháború között vált általánossá a szagos vízzel, rózsavízzel való öntözés.

1 megjegyzés:

Lovas Réka írta...

Nagyon szép kép!!!
Nem tudnád elküldeni eredeti méretben(felbontásban), kérlek?
A címem: lovas.reka@yahoo.com
Köszömöm szépen!